+++ Bine ati venit pe Explore Medicine TV - Primul si singurul portal de educatie medicala video +++

materiale didactice

  • spitalul grigore alexandrescu
  • Simona Maria Vladica
  • dr belusica
  • Marius Barbu
Marţi, 16 Iulie 2013 13:50

exercitii-postnataleActivitatea fizicǎ ajutǎ femeia să ȋși recapete tonusul muscular, sǎ pierdǎ în greutate și ȋi  oferǎ și mai multă energie. Dupǎ o naștere vaginalǎ, majoritatea activităților fizice pot fi reȋncepute de îndată ce femeia se simte confortabil. După o naștere prin cezariană, activitățile fizice pot fi ȋncepute numai dupǎ cȃteva saptǎmȃni și doar cu acordul medicului. În general, dacă ați fǎcut sport pe parcursul sarcinii și ați avut o naștere vaginală normalǎ, se poate ȋncepe reluarea activitǎții prin activitǎți cu impact redus, cum ar fi mersul pe jos. Pe măsură ce-ți recâștigi puterea, puteți mări lungimea sau numărul de plimbări. Chiar și ȋn cazul femeilor care au nǎscut prin intermediul operației de cezarianǎ mersul pe jos într-un ritm ușor este încurajat, pentru că ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge dar și a altor complicații.

În primele șase săptămâni, puteți începe mersul pe jos timp de 10 până la 15 minute. Vǎ puteți plimba la un pas normal și puteți mișca usor brațele. După ce ați primit aprobarea medicului dumneavoastră de a relua activitatea, puteți merge pe jos 50 - 60 de minute, patru-cinci zile pe saptamana. Desigur, puteți lua și bebelușul cu dumneavostrǎ. 

Unele femei dezvoltǎ un decalaj la nivelul mușchilor abdominali pe măsură ce burta se extinde în timpul sarcinii iar aceastǎ problemǎ este cunoscutǎ sub numele de  o boală numită diastazǎ. Este nevoie de patru până la opt săptămâni după naștere pentru ca acest decalaj sǎ disparǎ. Dacă începeți să faceți exerciții abdominale înainte ca decalajul să disparǎ, riscați rǎnirea acestor mușchi.

Asigurați-vǎ cǎ nu mai existǎ  diastază la nivelul mușchilor abdominali prin urmǎtorul procedeu:

Stați pe spate, cu genunchii îndoiți spre dumneavoastră.

Plasați degetele de la mâna stângă, chiar deasupra buricului. 

Puneți mâna dreaptă pe coapsa superioară.

Inspirați apoi expirați. 

Pe mǎsurǎ ce expirați, ridicați capul și umerii de pe podea și glisați mâna dreaptă spre genunchi. Aceastǎ mișcare va duce la strȃngerea mușchilor abdominali, perioadǎ ȋn care puteți observa dacǎ  existǎ o diferențǎ la nivelul musculaturii.

 

Activități pe care le puteți ȋncerca ȋn perioada postpartum:

Mersul pe jos - creșteți treptat ritmul și distanța. Folosiți un cărucior astfel încât să puteți  lua și bebelușul.

Dacă alegeți jogging-ul sau mersul pe jos rapid, purtați un sutien de susținere și pantofi de alergat confortabili.

Înotul – vǎ puteți ȋnscreie la cȃteva clase de ȋnot dupǎ ce medicul recomandǎ acest lucru dar și dupǎ ce sângerarea vaginală s-a oprit.

Clase de fitness postnatal

Yoga

Activitatea fizică nu afectează cantitatea sau calitatea laptelui matern și nu va afecta nici creșterea copilului dumneavoastră dacă alăptați. Rar, la unele femei, activitatea fizică intensǎ va determina o creștere a acidului lactic în laptele matern. Faceți sport dupǎ ce ați hrǎnit bebelușul și nu imediat dupǎ activitetea fizicǎ.

 

Autor: Lavinia Radu

 

Citește și:

Tratamentul astmului prin fizioterapie

Fizioterapia - indicatii, optiuni

 

comments

explore medicine tvpagina-medicalapublicitate-medicalasnrirlogo sanatatelogo raspunsurisigla-Almanah-2011-cruceNova umfb carol davilaguvernul romanieiexplore medicine tv

BebeSanatos Info Pacienti Avocatul Pacientului Avocatul Medicului Gala Sanatatii
Pizza sector 3
SITEMAP